Kaygıyla Baş Etmenize Yardımcı Olacak “4 Cümle”

Kaygıyla Baş Etmenize Yardımcı Olacak “4 Cümle”

7 Ekim 2020 - 14:07
By

Özellikle içinde bulunduğumuz gibi belirsiz ve zorlayıcı ortamlarda, deneyimlediklerimizle paralel olarak kaygılı hissetmek çok normaldir. Ancak yoğun kaygı sinir sistemimizi o kadar zorlayan bir duygudur ki kendimizi rahatlatıcı teknikler geliştirebilmemiz önemlidir. Kendimize söyleyebileceğimiz birkaç rahatlatıcı söz, bize iyi gelecek bazı küçük aktivitelere yönlenebilmek adeta kendi kendimizin destekleyen ebeveyni olmak gibi olumlu bir etki yaratır.

Kendi kendimizle nasıl konuştuğumuz hislerimizi ve düşüncelerimizi etkiler. Ayrıca kaygı da felaketleştirici düşünceleri büyütür. O yüzden kaygımız felaketleştirici düşünceleri tetiklediğinde bunu fark edebilmek önemlidir. Bu durumlarda kendinize mantra gibi söyleyebileceğiniz cümleler şöyle olabilir:

  • “Bu yaşadıklarım geçici.” Hayatta her şey geçicidir ve insanoğlu dayanıklıdır. O yüzden kendi kendinize “Bu durum geçici” diyebilirsiniz.
  • “Her şey düzelecek” evet gelecek belirsiz ama zihnimize kaygı anında bunu hatırlatmaya ve paniğe gerek yok. Onun yerine her şeyin düzeleceğini söylemek iyi hissettirecektir.
  • “Yavaşla, tek seferde tek şey” kaygılarımız arttığında bir acele duygusuna kapılırız. O yüzden kendimize yavaşlamak için izin vermek, anı hissetmek ve biraz durup soluklanmak iyi gelecektir.
  • “Şu anda kaygılı hissetmem her şeyin daha kötü olduğu anlamına gelmez” yoğun kaygıdan bazen dünyanın sonu gelmiş gibi hissetseniz de o anda durup bunun sadece bir düşünce olduğunu fark etmeniz önemlidir. Düşünceyle gerçeği birbirinden ayırmak gerekir.

Kaygılı anlarınızda bu mantraları söylemenin size daha iyi hissettirip hissettirmediğini araştırın. Unutmayın amaç kaygılarımızı yönetmek konusunda mükemmellik değil, pratik yapıp kendimize bir fırsat vermekle ilgilidir. 

Şebnem Onbaşı 

Eğitmen, Psikolog 

 

Kaynak: Psychology Today